De nieuwe Compli 1100 E Drena-Line opvoerinstallatie voor afvalwater

Betrouwbare afvalwaterafvoer inclusief terugslagklep

Compli 1100 E Drena-Line sewage lifting station

De opvoerinstallaties van Pentair Jung Pumpen zijn al jaren de juiste keuze voor het afvoeren van fecaliënhoudend afvalwater van bijvoorbeeld, vrijstaande woningen, appartementsgebouwen en/of woonboten. De nieuwe Compli 1100 E Drena-Line is speciaal ontwikkeld voor grotere woningen en bedrijfspanden. Het is de kleinste dubbelpomps opvoerinstallatie en heeft alle beproefde productkenmerken van de Compli-reeks.

Voor extra bedrijfszekerheid

Volgens EN 12056, deel 4, is het gebruik van dubbelpomps systeem verplicht in appartementsgebouwen en commerciële toepassingen waar de toevoer van afvalwater niet mag worden onderbroken. De Compli 1100E is uitgevoerd met twee pompen die afwisselend schakelen of samenwerken bij een piekbelasting, bijvoorbeeld bij grote hoeveelheden afvalwater. Als één pomp defect is, zorgt de tweede ervoor dat de installatie in bedrijf zal blijven.

De nieuwe van Jung Pumpen

De nieuwe Compli 1100 E Drena-Line is een dubbelpomps systeem met een tank van hoogwaardig polyethyleen. Hij is bijzonder klein en compact en kan daarom ook in beperkte ruimtes worden geplaatst. Talrijke aansluitmogelijkheden maken een eenvoudige en flexibele installatie mogelijk. De inlaathoogte kan ter plaatse traploos worden ingesteld tussen 180 en 250 mm.

De krachtige wisselstroommotoren van de roestvrijstalen pompen rusten op gietijzeren ringen, die het systeem een bijzondere stabiliteit geven en een stille werking garanderen. De pompen met een motorvermogen van 1,2 kW worden geleverd met 230 V en kunnen dus worden gebruikt met een normaal stopcontact.

Plug & Play - zoals je zou verwachten

De grote onderhoudsopening vergemakkelijkt de toegang tot de binnenkant van het systeem en dus ook de reiniging van de tank. De opvoerinstallatie wordt geleverd met een moderne dubbele terugslagklep en een voorgemonteerde besturing.

De besturing zorgt voor het afwisselend schakelen van de twee pompen en voor het samenwerken bij een piekbelasting. Een potentiaalvrij contact van de besturing maakt ook een uitbreiding met een optioneel verkrijgbare alarmering mogelijk. Zo kunnen bijvoorbeeld ook storingsmeldingen rechtstreeks naar de smartphone worden gestuurd.

De opvoerinstallatie kan ook worden uitgerust met extra accessoires, die kunnen worden bekeken op de website www.jung-pumpen.com.

Altijd goed geïnformeerd!

Abonneer u op onze nieuwsbrief

Direct contact

Pentair Jung Pumpen