SIMER 6 – pompen tot de laatste druppel

Nieuwe vlakafzuigende pompen van Pentair Jung Pumpen

Flachabsaugende Pumpe Simer 6

Wanneer water zich ophoopt op platte daken, terrassen, tennisbanen of in bouwputten, zwembaden en kelders, dan is het vaak maar een paar centimeter water dat verwijderd moet worden. Precies voor die toepassingen zijn de nieuwe vlakafzuigende Simer 6-pompen van Jung Pumpen ontwikkeld. Dankzij een groot aantal innovatieve verbeteringen ten opzichte van het vorige model zijn ze het perfecte mobiele gereedschap voor de vakman. De robuuste dompelpomp is er in twee uitvoeringen: Simer 6S met en Simer 6 zonder niveauregeling, beide kunnen tot een restwaterniveau van 2 mm pompen.

Simer 6 – de pompen voor geringe waterniveaus

Een groot probleem met veel vuilwaterpompen is dat ze alleen werken bij hoge waterstanden. Hierdoor is het vaak onmogelijk om water af te voeren van oppervlakken met slechts een paar centimeter water. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor water dat vrijkomt bij kernboren of betonzagen. Dit is waar de SIMER 6-pompen van pas komen, die gebruikt kunnen worden bij een waterpeil van slechts 5 mm (Simer 6S vanaf 7 mm) en het medium kunnen afpompen tot een restwaterniveau van 2 mm.

Twee uitvoeringen: Simer 6 en Simer 6S met innovatieve niveauregeling

Het basismodel Simer 6 start zodra het via de stekker is aangesloten op 230 V. Dit is altijd handig als bestaande watervolumes moeten worden afgevoerd.

De Simer 6S wordt geïnstalleerd wanneer er op bepaalde oppervlakken helemaal geen water mag ophopen. Dit model beschikt over een innovatief niveauregelsysteem dat de pomp automatisch inschakelt bij een waterpeil van 7 mm en zorgt voor een optimale vlakke afzuiging via aangepaste nalooptijden. Dit is bijvoorbeeld zinvol voor platte daken of andere oppervlakken waar staand water schade kan veroorzaken. Bij de Simer 6S kan met een schakelaar worden gekozen tussen de handmatige en automatische stand.

Krachtige prestaties

De maximale pompcapaciteit van de Simer 6 is 6 m³/u. Die staat garant voor een snelle afvoer van het water, zelfs bij grote hoeveelheden. Bovendien zorgt de maximale opvoerhoogte van 6,5 m ervoor dat het niet alleen hoog, maar ook ver weg kan worden gepompt. In vergelijking met het vorige model is het debiet met 30% verhoogd tot 6 m³/u.

Geïntegreerde terugslagklep en eenvoudige reiniging

Er wordt een terugslagklep meegeleverd om te voorkomen dat water uit de aangesloten slang terugstroomt nadat de pomp is uitgeschakeld. De zeefvoet kan snel worden gereinigd, omdat deze zonder gereedschap van de pomp kan worden verwijderd.

Lange levensduur

Het robuuste pomphuis van aluminium staat garant voor een lange levensduur. Dit materiaal biedt een uitstekende corrosiebestendigheid en stevigheid, waardoor de pompen ideaal zijn voor langdurig gebruik. Het gebruik van een mediagekoelde motor maakt een werking boven water mogelijk, zelfs voor langere bedrijfstijden.

Milieu- en reparatievriendelijk

De Simer 6-pompen worden geproduceerd in een klimaatvriendelijke productiefaciliteit bij Pentair in Italië. Ze onderscheiden zich van veel conventionele pompen doordat ze gemakkelijk te repareren zijn, omdat alle relevante onderdelen als reserveonderdelen verkrijgbaar zijn. Hierdoor zijn ze niet alleen een duurzame, maar ook een kostenefficiënte ontwateringsoplossing.

Meer informatie op www.simer.info/nl/

Altijd goed geïnformeerd!

Abonneer u op onze nieuwsbrief

Direct contact